dinsdag 7 augustus 2012

Aangekomen in Sihanoukville

Met de eerste bus Phnom Penh verlaten en na een min of meer vlekkeloze rit stonden we aan de kust in Sihanoukville. We deden deze verplaatsing met de openbare bus en snel ging dit niet. Alleen al om Phnom Penh te verlaten duurde het anderhalf uur bijna. Ons hotel lag even buiten het centrum op een berghelling en het is terug een voltreffer. We hebben allebei een cabine voor ons met zicht op de zee vanop de berghelling.
Na wat relax aan het zwembad reden we met de tuk-tuk richting centrum. We gingen eerst nog wat slenteren aan Ochcheutal beach. Al snel belandden we in een zetel en plots werden we overvallen door een horde verkopers: armbandjes, brillen, pedicure, manicure, massage, kreeften, vuurwerk, brol, brol en nog eens brol... Ook heel veel schooiers met 1 been of 1 arm weg, soms twee benen weg, soms twee armen weg. Leuk is anders maar dit is nu eemaal de realiteit hier.

Ik kon het niet laten en liet mij voor de eerste keer in mijn leven soigneren en liet een manicure toe. Ondertussen liet Annick een pedicure doen en Koen en Hilde opteerden voor de massage. Kwestie van de lokale middenstand wat te steunen. Nadat we waren opgedirkt en ik nieuwe handen had gingen we eten in een visbbq restaurant. We betaalden voor 4 stukken vis met rijst en groenten 4 euro per persoon!!! Spotgoedkoop, mijn gedacht.
Daarna terug naar ons hotel en nog wat aan het schitterend verlichte zwembad gelegen en genoten van de aangename temperaturen. Voor morgen hebben we brommers gereserveerd en gaan we de omgeving verkennen. Foto's volgen", beste volgers, maar het uploaden gaat nu iets moeilijker aangezien mijn eigen laptop gestolen is in ons hotel in Phnom Penh.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten